måndag 2 december 2019

6½ år: 2 veckor efter höftoperationen

Det rullar på bra här hemma. För några dagar sedan tog jag bort morgontabletten av det långtidsverkande morfinet, och igår tog jag bort även kvällstabletten. Jag tror att jag klarar mig med bara Alvedon 1g 3 ggr per dag nu.

Om en dryg vecka ska jag ta bort agrafferna, och det ser jag verkligen fram emot. Jag sover bara på högersidan nu, och har börjat få ont i högerhöften som också är angripen av artros. Vet inte om det beror på att jag ligger på den så mycket, att jag tagit bort morfinet eller att jag inte tränat höfterna ordentligt som jag gjorde tidigare. I alla fall ska det bli skönt att kunna ligga på vänstersidan emellanåt.

Jag jobbar plikttroget på med den lindriga sjukgymnastiken jag får göra, och ser fram emot att förhoppningsvis få lite tuffare övningar nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar