onsdag 11 december 2019

6½ år: Sårkontroll och sjukgymnasten

Igår morse ringde syster Nadja från Ortho Center och undrade var jag var. Jag hade lyckats skriva in besöket för att ta bort agrafferna på fel dag. Men hon klämde in mig på eftermiddagen så jag fick det gjort i alla fall. Såret har läkt ihop väldigt fint och hon tog bort agrafferna med en finurlig tång som böjer upp dom så dom är lätta att ta bort. Så tvättade hon och satte på en tejp som jag ska ha kvar ett par dar, sen ska det lufta.

Idag var det dags för första besöket hos sjukgymnasten Lotta. Hon tittade hur jag gör mina övningar och går med kryckor, och finjusterade lite. Jag fick några små övningar till för jag vill kunna träna ryggen och högerhöften lite. Men hon vill inte gå fram för fort utan tycker att det fortfarande är väldigt tidigt, och att jag ska köra samma övningar i 6 veckor. Vi bokade in en ny tid om en vecka då jag ska börja cykla lite utan belastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar