måndag 11 april 2016

3-årsdagen

Idag är det på dagen 3 år sedan transplantationen. När jag kom hem från kör-övningen stod två räk- och kräftstjärtsmackor och två glas vin och väntade på bordet. Väldigt trevligt! Visserligen tänkte maken att det var för att fira hans namnsdag, men man kan väl fira flera saker samtidigt!!!

Annars firar jag genom att dra på mig en förkylning med hosta och snuva. Maken och dottern har varigt rejält skruttiga, och jag har för ovanlighetens skull klarat mig rätt bra, så jag ska inte klaga (om det inte blir värre, för då tänker jag klaga!). Det är nu över 2½ månad sedan senaste förkylningen så det är riktigt bra!

Jag var hos naprapaten med min onda ländrygg i fredags. Den var inte lika sned som sist, och det gjorde inte lika ont när hon gick igenom den. Förutom naprapatandet fick jag några övningar att göra. Jag tror att det går över bara golfsäsongen kommer igång!

4 kommentarer:

  1. Grattis på 3-årsdagen!

    Det ser ut som ett vinglas där på fotot. *host harkel* vill bara påpeka att du får vänta tills du är 18 innan det blir tillåtet att förtära etanol ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha... det tänkte jag inte på! Så fort barnbidraget kommer ska jag gå till affären och köpa saft istället!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis!!
    Tänk att det har gått tre år. Innebär det någon 3-årskontroll? Tur att vi hann ses mellan förkylningarna och hoppas den inte blir alltför långvarig.
    Kram från din stjärnsyster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, om två veckor är det spirometri (lungfunktionstest) och benmärgsprov. Någon vecka senare ska jag ta blodprov och i mitten på maj är själva läkarbesöket.
      Det var verkligen tur att vi hann ses. Nu hostar jag bara värre och värre. Försöker ta det lugnt i helgen och hoppas att det ska lugna sig, men jag vet ju hur det brukar vara.
      Kram!

      Radera