torsdag 20 november 2014

19 månader: Vaccinationer

I söndags var det avslutningskonsert med min kör (TeamPutte)
i Berwaldhallen. En jättekul och mäktig upplevelse, inte minst
att sjunga med gästartisten Gladys del Pilar! Efteråt åkte min
lilla fanclub med hem och käkade varma mackor och snackade.
En härlig dag och kväll! Nu längtar jag till nästa termin! 
Så var det dags för vaccination mot säsongsinfluensan. Jag gjorde det på vårdcentralen. Eftersom jag numera tillhör en riskgrupp var det gratis. Tackar!

När jag frågade sköterskan hur länge jag måstre vänta för att ta TBE-vaccination sade hon att det kunde jag göra samtidigt. På så sätt blev det ett stick i andra armen också. Det var tredje sprutan, så nu är jag skyddad i 5 år mot TBE.

Nästa vecka är det dags för blodprov igen - det har redan gått 6 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar