tisdag 25 november 2014

19½ månad: Blodprov

I stugan i helgen hade vi besök
av lite olika slag, t.ex. tofsmes...
Så var det dags för blodprov igen. Det är så sällan nu, så det blir nästan ett litet äventyr. Extra äventyrligt blev det idag, för det visade sig att jag inte hade något ID-kort med mig (körkortet låg i jympaväskan visade det sig, och har troligen legat där i ett par veckor). Det gick bra i alla fall efter ett litet kort förhör om personnummer, namn och läkare. Tre rör tog hon, så det var väl bara dom vanliga grundvärdena. Igår fick jag kallelse till läkarbesök 12/12. Då får jag se resultatet, och inte minst utfallet från benmärgsprovet som alltid är lite spännande.

I torsdags hade vi återträff i Mössebergs-gänget (vi som var på cancer-rehabilitering tillsammans i augusti). Två tjejer hade bjudit in alla från Stockholms-området till en middag på Belgobaren, och efter några sista minuten-avhopp pga lunginflammation, behandlingspåverkningar och annat var vi sju stycken som
...blåmes och svartmes
träffades. Det var väldigt roligt att träffa dom igen och höra vad som hänt sen sist. Dessvärre hade någon fått återfall, men kämpade sig dit i alla fall vilket var imponerande. Några var inne på att göra stora förändringar i livet; byta karriär eller sluta jobba och flytta utomlands. En mycket trevlig kväll som avslutades med en drink på Radisson hotel innan vi spreds för vinden igen - dock med ett datum för nästa träff inbokad.

Nästa vecka har jag inga sjukvårdsaktiviteter inplanerade, så förhoppningsvis har jag inget att skriva om då!

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna den 12/12 :-)
    Du är bäst! Kram /lb

    SvaraRadera
  2. Jag håller också tummarna! Låter fint med träffen:).
    Kram Ann-Marie

    SvaraRadera