onsdag 14 augusti 2013

Dag +125: Provtagning på Vårdcentralen

Vi får en del besök här ute på landet
Så var det dags för provtagning, spolning och omläggning av CVKn på Vårdcentralen. Syster Marie hjälpte mig och Syster Charlotta var med för att se och lära. Allt gick som det skulle, och snabb-HBt visade på 95.

Ryggsmärtan har minskat dag för dag, och är nu helt borta. Kramperna finns fortfarande kvar, men inte lika tätt och kraftigt som tidigare. Jag äter nu bara en Prograf om dagen, och på måndag ska jag sluta helt, så förhoppningsvis försvinner kramperna helt då också.

Nötskrikor har vi haft här förut, men jag har
aldrig sett fyra på samma gång!
Medans jag skrev det här ringde syster Kerstin och möblerade om lite i nästa veckas chema:
På torsdag nästa vecka har jag fått tid för att ta bort CVKn på Njur-KBC (konsult och behandlingscentralen), och där är det tydligen kö, så den tiden är det bäst att hålla fast i. Tiden hos käkkirurgen för att kolla tänderna som skulle varit då flyttar vi till veckan efter. På torsdag nästa vecka ska jag också ta prover och träffa läkaren.

2 kommentarer:

  1. Härligt, bort med CVKn! Tack för senast! Kommer ta ett halvår att svettas bort allt godis jag åt... Nästa år blir det morötter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morötter blir fint! Tack själv, det var jättekul att ha er här, även om golfen gick uselt för min del!
      Ja det ska bli skönt att bli av med CVKn och slippa sprutorna i magen. Förhopningsvis behöver jag inte så många fler transfusioner, så det börjar bli dags nu.

      Radera