tisdag 3 november 2020

7½ år: Influensavaccin och tandläkarbesök

 Idag är första dan för influensavaccin för riskgrupper. Jag gick in för att kolla öppettider på min vårdcentral och såg att man måste boka tid pga rådande pandemi-läge. Den första tillgängliga tid var om 3½ vecka, så jag tog den. Man det kändes väldig långt fram, så efter några timmar gick jag in på 1177 för att kolla om det finns något annat ställe i närheten som vaccinerar. Det visade sig att det finns en annan vårdcentral nära, och dom hade en tid redan ikväll, så jag bokade den och bokade av den andra.

Väl där frågade sköterskan om jag bara skulle ta influensavaccin. Jag frågade om jag kunde få lunginflammationsvaccinet också, och det kunde jag - bara jag inte redan hade tagit det, och det har jag ju inte. Det var ju bra med tanke på att mitt immunitetsprov råkade bli ett Covid 19-prov istället! Så det blev en spruta i vardera armen. 

Imorgon är det dags för årets tandläkarbesök, och enligt instruktioner gick jag förbi mottagningen igår och fick med mig antibiotika (4 tabletter Amoxicillin 500 mg) att ta en timme före besöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar