torsdag 5 maj 2016

3 år: Fortsatta problem med luftrören

Förkylningen har mer eller mindre lagt sig nu, men det retar lite i luftrören emellanåt så jag måste hosta och då krampar det så jag inte kan andas. Därför bokade jag en tid på husläkarmottagningen igår och fick träffa Dr Rabia. Hon lyssnade på lungorna men hörde inget ovanligt. Hon skrev i alla fall ut en antihistamintablett, Desloratadine, att ta i några dar om det skulle vara så att jag är allergisk mot något. Så skrev hon ut ett luftrörsdämpande preparat, Ventoline, att inhalera vid behov.

Jag märkte ingen skillnad med antihistaminet, men det är lite svårt att bedöma. Igår tyckte jag luftrörskramperna blev lindrigare med inhalatorn, men idag vete sjutton om det inte är lika dåligt igen. Jag får nog försöka klara mig till läkarbesöket på Hematologen om 1½ vecka. Dom har ju resultatet från spirometrin och lite mer kunskap om GvH (Graft versus Host sjukdom; de transplanterade cellerna betraktar mottagarens kropp som främmande och därför går till angrepp mot den). Jag får se om jag kan få lite mer träffsäker hjälp där. På dom två senaste läkarbesöken (när-akuten och husläkarmottagningen) känns det lite grann som dom skjuter med hagelgevär och hoppas att något kanske ska träffa!

1 kommentar:

  1. Åh det låter hemskt med kramperna! Hoppas verkligen att de kan hjälp dig på Hematologen. Eller har du redan varit där?
    Kram
    sysslingen

    SvaraRadera