lördag 28 maj 2016

3 år: Fortfarande förkyld

Jag fick svar på snor-odlingen i posten: para-influenza virus. Dom bedömer mitt immunförsvar tillräckligt starkt för att ta hand om infektionen själv, så det är väl bara att kämpa på. Jag var hemma från jobbet två dar förra veckan och två dar den här veckan. Men fortfarande har jag lite feber och en massa slem-hosta. Nå'n enstaka gång har kramperna i luftrören återkommit men dom är nästan helt borta. Jag blir helt matt och flämtar vid minsta ansträngning, och har fått boka av nästan alla aktiviteter. Det är bara vila som står på agendan, och det allra nödvändigaste. Några kvällar den här veckan har febern varit uppe runt 39 grader, men nu har jag slutat ta febernedsättande tabletter och den håller sig ändå på rimliga nivåer, så jag tror det är på rätt väg. Hoppas helgens vila ska göra susen!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken kamp. Jag förstår att du är slut och jag vet ju hur det känns att känna sig sjuk så länge. Hoppas nu att du inte får fler influensor på länge! Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Hoppas verkligen att du är mindre snuvig nu, sommaren måste ju nyttjas! Kramar :)

    SvaraRadera