måndag 6 juli 2015

27 månader: Blodprov och fortsatt hostig

Jag passar på att plantera nu innan jag
ska ta det lugnt i ett par veckor. Den
här lilla buskpionen är tänkt att bli.....
Nu är blodprovet avklarat för den här gången. Jag sträckte fram högerarmen igen för att inte belasta ärret på vänsterarmen, men det gör väldigt mycket ondare på högerarmen. Jag undrar om jag haft otur med sticken senaste gångerna eller om det ligger någon känslig nerv precis i vägen på högern.

Det är fjärde veckan jag är förkyld nu. Det verkade som den skulle gå över efter några dar, men sen kom den tillbaka med full kraft. Med nässprej håller jag snuvan i schack, men hostan är rätt besvärande. Min plan är att hosta upp så mycket slem som möjligt före framfallsoperationen imorgon, och då be dom skriva ut
.....så här stor. Fast det tar nog några år!
dunderhostmedicin så jag inte hostar sönder "lagningen" direkt. Jag ringde GynStockholm i förra veckan och frågade om det var ok att operera trots hostan, och hon tyckte att vi ska göra det om det inte blir värre, och var också inne på hostmedicinspåret, t.ex. cocillana. Jag ser fram emot att sitta två vecklor i hammocken i ett lätt morfinrus och småle!!!!

Kallelsen till tandröntgen kom dagen efter besöket på käk-kirurgen, så nu går det minsann undan. Tiden var på torsdag, d.v.s. två dagar efter operationen, och det sätter ju käppar i hjulet på min morfin-plan, så jag ringde och ändrade till i augusti istället.

1 kommentar:

  1. Ja hoppas du trivs i morfinruset, det gillar jag med. Kram

    SvaraRadera