onsdag 27 maj 2015

26 månader: Blodprov

Vi har spenderat fyra dar i Lissabon i härlig sommarvärme för att fira att Svärmor fyllt jämt. Sardiner är visst en symbol för Portugal, och som skyltning till sardinkonservaffären hängde en stor tyg-fisk med nyckelpigor på! Passande, eller.....?

Idag har jag varit på lokala labbet och tagit mina vanliga tre rör med blodprover. Nu är det var sjätte vecka som sagt.

Jag har fått en kallelse till vaccination till slut. Det känns dock lite surt att sitta och harva flera timmar till Huddinge och tillbaka för en fem minuters vaccinering, så jag ringde och försökte flytta tiden till när jag ändå ska till käk-kirurgen. Det är svårt men till slut lovade syster Carina att se vad hon kunde göra och ringa tillbaka. Jag har inte hört något, så vi får se hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Fint med Lissabon och vad roligt med alla nyckelpigor du hittade:). Förresten, när har du tid för käkkirurgen? Jag ska till Huddinge fredag 5 juni. Tips: Kan inte du också vaccinera dig hos din husläkare som jag gjorde? Eller måste du till Huddinge för det?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Käkkirurgen är 15/6 kl. 13.00. Nu har jag lyckats får en tid för vaccination samma dag!
    Det måste vara något speciellt med dom här vaccinationerna, för dom har sagt nej när jag har föreslagit en närmare plats tidigare.
    Kram

    SvaraRadera