tisdag 19 maj 2015

25 månader: Inga tecken på borrelia

En present från svärmor; en tovad
nyckelpiga! Söt, eller hur?
Jag ringde vårdcentralen för att boka tid så någon kunde titta på mitt fästingbett. Dom tyckte dock att vem som helst kunde titta mig i huvudsvålen för att se om det börjar uppträda någon borrelia-ring. Det lät ju rimligt, så dottern har fått inspektera min hårbotten ett par gånger (maken är lätt färgblind, så det känns lite vanskligt att låta honom göra det).

Nästa vecka är det dags för blodprov, för det var 6 veckor sen sist.

1 kommentar:

  1. vilken fin nyckelpiga, passar ju dig jättebra! Jag fick borrelia förra sommaren, det var en tydlig ring, eller märke, fick lära mig att om det var större än en 5-krona och kom några dagar efter bettet var det troligtvis borrelia. Men du vet säkert allt om detta som bor mitt i fästingnästet! Jag kommer med stora gummistövlar och hatt när jag hälsar på. Kram

    SvaraRadera