onsdag 4 februari 2015

22 månader: Första träningen sen Jul

Jag jobbar på min halvtid och vilar resten.
Dotterns katt Ebba har bott hos oss ett
tag, och hon vilar minsann också resten -
fast utan att jobba!
Nu får man nog anse att min förkylning äntligen är över. Nå'n enstaka hostning och snytning sätter jag upp på årstids-kontot. Så idag bar det av till träningen. Jag valde ett lugnt pass med PilatesBoll. Men det är förfärligt vad musklerna går i dvala på bara en dryg månad. Jag kommer att ha ordentligt med träningsvärk ett par dar framöver. Utom i magen. Mag-övningarna gick som en dans. Jag misstänker att det konstanta hostandet har hållit magmusklerna i bättre trim än någonsin! Det är i alla fall väldigt skönt att vara igång igen!

Härom dagen ringde jag till käk-kirurgen för att höra lite om min tid. Dr Karin sade ju senast (i augusti) att dom skulle kalla mig före Jul. Det visar sig att jag står på väntelista och ska bli kallad i februari-mars.Det är helt OK, jag ville bara kolla att jag inte hade ramlat ur rullorna alldeles.

Förra veckan hade vi middag med Mössebergs-gänget igen, det vill säga vi som var på onkologisk rehab i Falköping tillsammans. Den här gången var det 9 stycken som dök upp. Det tycker jag är bra uppslutning eftersom det bara är dom som bor i Stockholmsområdet som kan komma. Väldigt kul är det att träffa alla igen och höra hur det går. Jag hade verkligen tur med den här gruppen!

4 kommentarer:

  1. Kul att du börjat träna inför årets "Chicken Race", det är nu bara 142 dagar kvar och det kommer att bli tuffare än någonsin! Jag spelade på min Xbox igår och det visade sig att jag är supergrym på Angry Birds... vilket ju ändå måste räknas som någon sorts indikation på... hmm... ja, som sagt, kul att du börjat träna igen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra. Om du fortsätter att träna Angry Birds så tränar jag balans, rörlighet, stabilitet och styrka (jag har träningsvärk!!!). Slutprovet blir på Chicken Race!

      Radera
  2. Skönt att din långvariga förkylning har gett sig. Själv har jag kanske fått influensa, eller nåt annat virus. Hörde att årets vaccinering knappt hjälper alls.....mår dock bättre nu men ska nog inte jobba denna vecka. Utan vilar 100 % :).
    Sen kanske vi kan ses på nåt sätt, vore kul. Var jobbar du? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter inget vidare med influensa! Jag ses gärna när du har blivit frisk. Jobbar inne på Kungsholmen, fast inte hela dagarna. Vi får höras om det.

      Radera