måndag 13 oktober 2014

18 månader: Blodprov taget

Det blev en sväng i kantarellskogen den här helgen också.
Dessutom har dottern hittat ett område med trattisar på
 tomten där vi avverkade lite träd i vintras. Det fanns massor!
Det var dags för blodprov - inte alls lika frekvent som tidigare. Det blir nästan som en utflykt till sjuk-världen nu när jag mentalt har flyttat till dom friskas värld.

Dagens provtagare var laboratorieanalytikern Lars, en favorit som alltid lyckas bra med stickandet och är trevlig. Han reagerade genast på att det var ett prov med som han aldrig hade tagit förut: Specifik antikroppspanel. Vi tittade tillsammans i datorn på Karolinskas provtagningsanvisningar för att försöka klura ut vad det var, men blev väl inte så himla mycket klokare (inte jag i alla fall, för jag försod inte så mycket av vad det stod). Själva provtagningan gick i alla fall bra - totalt 4 rör.

När jag nu går in på bloggen för att skriva ser jag att på senaste läkarbesöket (2/9) sade Dr Katarina att vi skulle testa om vaccinationen mot pneumokocker (Prevenar) tagit ordentligt vid nästa blodprov. Det måste naturligtvis vara det den där specifika antikroppspanelen gör. Med mitt dåliga minne borde jag kanske läsa min egen blogg lite oftare så jag har lite koll!!    J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar