torsdag 24 juli 2014

15½ månad: Medicinkuren avslutad

Nu har jag tagit dom sista tabletterna i Valaciclovir-kuren. Symptomen är fortfarande kvar (viss värk i huden, örat, skalpen, kindbenet, käkbenet, gomen och halsen, samt sårskorpor i ansiktet; allt på vänster sida), men virusarnas fortplantningsförmåga ska vara tillintetgjord, så det ska vara lugnt nu enligt doktorn. Jag hoppas att även symptomen klingar av och försvinner. Det tar en del av energin att bekämpa virus!

Idag är sommarens hittills varmaste dag, så jag ska ta något att dricka, ett par värktabletter  och sätta mig med en bok i skuggan!

4 kommentarer:

  1. Tänker på dig och önskar att du snart ska slippa all värk. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma!
      Vi får göra ett nytt försök på middagen efter semestrarna!
      Kram

      Radera
  2. Jag tänker också på dig och BEUNDRAR din otroliga förmåga att hantera allt på det sätt du gör. Massvis med kramar tills vi ses,
    Christina

    SvaraRadera