måndag 18 mars 2013

Mera planering

Transplantationskoordinatorn Anna ringde på eftermiddagen. Hon har koordinerat av hjärtans lust och kommit fram till följande:

Nu på torsdag 21/3:
     8.30  Tandläkarröntgen på Tandläkarhögskolan (våning 6)
     9.50  Benmärgsprov på Hematologen (våning 5)
   10.00  Operera in CVK på transplantationsavdelningen (våning 8). Det betyder att jag måste vara fastande och ha tvättat mig med speciella medel kvällen före och på morgonen.

Ett tandläkarbesök har dom lagt på Skärtorsdagen, men det ska hon försöka flytta, för då är vi i stugan.

Onsdag 3/4:
   12.40  Spirometri på Fyslabb (våning 8)
   13.40  EKG på Fyslabb
   14.20  Lungröntgen (våning 4)

Jag kommer att få se en hel del av Hudding Sjukhus dom närmaste veckorna!

På ett möte i morse hade dom dessutom bestämt att jag ska skrivas in på torsdagen 4/4 och inte på fredagen som det var sagt tidigare. Cellgiftsbehandlingen börjar på fredagen 5/4. Jag vet inte om det betyder att själva transplantationen blir tidigarelagd en dag, eller om dom vill ha en dag emellan cellgifterna och transplantationen. Det märker jag nog vad det lider.

2 kommentarer:

  1. Hejsan. Vilken jätteplanering. Ur mitt amatör- perspektiv verkar det som behandlingen gett goda resultat hitintills vilket förstås är mycket glädjande. Hör att ni planerar ha en traditionsenlig påsk med vistelse på Väddö vilket låter skönt. Vi blir kvar i Göteborg och hoppas att temperaturen ska stiga över 0:an och vinden ska avta ordentligt så man kan vistas ute utan att förfrysa både de ena och de andra. Idag på vårdagjämningen (i Göteborg infaller den tydligen idag tisdag, men vi är ju lite speciella oxå) vågar man inte hoppas på varken sol eller värme, än mindre vår. men än så länge ingen snö, trots hotet.
    Ha de gott och vila ordentligt och samla bara på goda krafter. Hälsa nära och kära. Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min tolkning är också att allt funkat mycket bra hittills.
      Ha det så himla härligt i Påsk så ska vi göra detsamma! Våren ser som sagt ut att låta vänta på sig, men vi får väl bygga snölyktor istället! :-D
      Hälsa alla du också!
      Kram

      Radera