tisdag 8 januari 2013

Dag 2

Startade dagen med 2 magnecyl. Huvudvärk kan vara en biverkning av cellgifterna. Förutom det, ett ytterst lätt illamående och lite ömhet vid injektionsställena känner jag ingenting så långt.

Jag hade tänkt ta lite mindre tidsmarginal på transporten idag, eftersom jag inte åker i rusningstrafik, och vet vart jag ska gå. Men så hörde jag om halka och olyckor på morgon-TV, så jag tog till en halvtimme idag också. Någonstans i Fittja-trakten stod poliser och hade stängt av vägen, så vi fick göra en omväg på ...en halvtimme. Jag kom precis i tid.

Note to self: Ta alltid god marginal och ha med en god bok att läsa i väntrummet!

Cellgifterna bereds vid Kungens Kurva på morgonen och transporteras till Huddinge, och dom hade också blivit lite försenade, så jag hann med lite Quizkamp och Wordfeud innan syster S kom och hämtade mig. Jag hade funderat på att låta dom gamla plåstrena sitta kvar så dom inte skulle sticka på samma ställe, men runt injektionsställena har en ca 8 cm röd blaffa med ett svagt blåmärke i mitten utvecklats, så det var inga problem. Helt normalt sade syster S. Två nya injektioner, smärtstillande salva, plåster och hem igen.

Kort promenad för att uträtta ärenden med dottern, sedan fika hos mamma.

2 kommentarer:

  1. "Cellgifterna bereds vid Kungens Kurva"? På IKEA?//KRAAAAAAM från Gunnel

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja det skulle man kunna tro. Jag misstänker att dom har outsourceat beredningen till något labb där. Men det verkar vara en hel del problem med leveranserna, så jag vet inte om det är en så smart idé egentligen. Verkar vara bättre att ha full kontroll på prodiuktionen själv. Men vad vet jag....? :-)
    Gick en promenad med L och hans hund i förra veckan. Jättetrevligt!
    Kraaaaam tillbaks!

    SvaraRadera