måndag 21 december 2020

7½ år: Två veckor efter höftoperationen

Två veckor har gått. Jag gör mina sjukgymnastik-övningar två gånger om dagen och går en liten runda ute varje dag. Morfinkonsumtionen är större än förra året, men det kan väl vara olika hur mycket man behöver. Lyckligtvis hjälper dom mot smärtan i alla fall och med en halv insomningstablett på kvällen sover jag helt OK.

En morgon förra veckan vaknade jag med huvudvärk och illamående. Efter att ha legat en stund fick jag hasta (så gott det nu gick) till toaletten och spydde upp vatten på vägen. Hinken var inte på plats eftersom jag inte känt det på kvällen som jag brukar. Min teori är att det var en migränattack, men med alla smärtstillande jag äter doldes den tills det var för sent. Med ett par migräntabletter blev det bättre under dagen.

Dottern har åkt hem till Göteborg, så nu får maken och jag klara oss själva på våra kryckor. Det går riktigt bra, men allt tar förstås längre tid än vanligt. Dotterns katt Ebba är i alla fall kvar som ett mysigt sällskap. Hon förbättrar inte precis nattsömnen när hon kommer och vill bli kelad med, men det är det värt. Jag sover ändå en stund på dagen. (Det gör Ebba med som synes!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar