måndag 14 december 2020

7½ år: En vecka efter höftoperationen

 Idag har det gått en vecka sen operationen och enligt planen ringde SSK Ditte från OrthoCenter och kollade läget. Senaste dagarna har jag haft lite mera ont, och sovit väldigt dåligt. I morse tog jag till och med en extra snabbverkande morfin. Ditte sade att det var helt normalt. När det har gått en vecka börjar man röra sig mer och då får man mera ont. Jag ska ha morfintabletterna bredvid sängen och ta en om jag vaknar och har ont - inte vänta att det ska gå över för det gör det inte. 

Det stämmer att jag rör mig lite mer. Igår var jag på min första utepromenad - 3½ minut runt gården. Maken hängde med på sina kryckor och dottern som stöd om det skulle behövas. Det måste ha sett väldigt lustigt ut med alla kryckor, och vi mötte också en granne som förvånat undrade vad vi hade haft för oss. Idag tog maken och jag en runda igen - åt andra hållet den här gången. 😁

2 kommentarer:

  1. Halloj! Vad mycket du hittar du när man vänder ryggen till! Skönt nu med den andra operationen och att du fick genomgöra den i coronatiden. Hoppas smärtan blir bättre och att ni får en fin jul:)
    Kramar från Malmö och hoppas vi kan ses snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här händer det grejer. Det går åt rätt håll och jag ser fram emot en väldigt lugn jul.
      Det ska bli härligt när vi kan börja ses igen!
      Hälsa alla de dina!
      Stor kram

      Radera