torsdag 22 augusti 2019

6½ år: MR och sjukgymnasten

Igår var jag på MR. Jag gjorde den på Aleris Röntgen Järva, för där fick jag tid snabbare och det är närmare hem. Det är en ganska ny mottagning med enkla lokaler, och verkar fortfarande vara under ombyggnad, men apparaten och personalen verkade funka som dom skulle så undersökningen gick bra. Han som utförde undersökningen nämnde att han såg lite vätska i högra höften, men resultatet skickar han till remitterande läkare.

Idag hade jag tid hos sjukgymnasten Carina. Hon kollade om jag borde ha högre hälkil, men tyckte 5 mm-kilen jag har är rätt. Så bearbetade hon högra höften med retström som värmer och stimulerar cellerna på djupet, massage och akupunktur. Det kändes bra. Jag ska fortsätta med mina övningar, och tycker faktiskt att jag är lite rörligare av träningen även om jag fortfarande är stel och det ibland hugger till i endera höften eller knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar