fredag 12 april 2019

6 år: Födelsedag och efterstarr

Igår var det min 6-årsdag efter transplantationen. Jag hade tänkt skriva då, men var så upptagen med att titta på US Masters golf på TV, så det blev inte av. Firade med lite glass i alla fall.

Svullnaden i knät minskar och jag kämpar på med övnings-programmet. Har bokat en tid hos sjukgymnasten på tisdag så då kanske jag får lite nya övningar. Har bara tre fragminsprutor kvar, och det ska bli skönt att slippa ta dom i magen varje dag. Dessutom har jag blivit blåfläckig för emellanåt träffar jag ett blodkärl.

I måndags var jag hos optikervännen AB för att kolla synen. Jag var rätt säker på att jag utvecklat starr i det öga som ännu inte är opererat, men det visade sig att det var kraftig efterstarr i det opererade ögat. Ca 10% får det efter starr-operation. Jag kom inte ihåg vilket öga jag behandlat uppenbarligen, men kunde kolla i bloggen att det stämde. Hon skrev en remiss så nu väntar jag på en kallelse. Dom behandlar efterstarr med laser, och jag ser fram emot att se klart igen!

Nu måste jag titta vidare på golfen. Hoppas ni får en skön helg!

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket som hänt dig sista tiden upptäckte jag när jag äntligen uppdaterat mig här igen. Hoppas ditt knä är bättre nu. Messar dig om träff kanske kan jag komma å äta lunch med dig nån dag? Kramar A-M

    SvaraRadera