fredag 26 april 2019

6 år: Blodprov, mammografi mm

Idag har jag tagit ledigt från jobbet, för det har lugnat sig lite nu efter en extremt intensiv period första kvartalet. Ska åka till stugan i eftermiddag och träffa 6 av mina kusiner över helgen. Det ser jag verkligen fram emot.

Förutom sjukgymnastik (nej, jag har inte gjort den än men jag SKA!) och några ärenden passade jag på att ta blodprovet för detta halvår. Jag var där vid 10-tiden, och nu när jag kollar på 1177.se halv två har resultaten redan kommit in. Fantastiskt! Jag tog fyra rör idag mot dom vanliga tre, så jag frågade vad som var extra. Det var sköldkörtel-värden. Alla värden ligger perfekt inom normalintervallen, och Hb:t är på all time high tror jag; 145 g/L!

Förra veckan var jag på mammografi. Nu väntar jag bara på beskedet och hoppas att allt är normalt!

Jag var hos sjukgymnasten också förra veckan. Hon utökade några av övningarna jag fått, kollade att jag gjorde alla på rätt sätt (det gjorde jag inte!) och lade till någon ny. Jag ska promenera 10+10 min om dan och successivt utöka det. Jag får öka på rätt snabbt nu, för golfsäsongen har börjat och nästa vecka har jag bokat in en 9-hålsrunda.

Det kom ett brev från S:t Eriks Ögonsjukhus, och jag blev så glad för jag trodde jag fått en tid för undersökning och operation. Tji fick jag, för det var bara en bekräftelse på att dom fått remissen, och information om att en kallelse kommer om två månader. Suck! Jag får treva vidare i min suddiga värld ett tag till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar