lördag 7 januari 2017

3½ år: Öm i höften och småförkyld


Vi var på Atripelag
och såg Lars Wallin-
utställningen i torsdags.
Väldigt bra, och vilken
natur!
I mellandagarna var jag på lokala labbet och tog kvartalets blodprov. Sen efter nyår var det dags för magnetröntgen av ryggen. Det gick alldeles utmärkt, men på kvällen när jag tränade Hot MoJo (yoga-liknande rörelser i nästan 40-gradig värme) blev jag illamående på ett sätt jag aldrig blivit under träningen tidigare, och fick sitta och vila största delen av timmen. Jag märkte också att jag fått rejäla påsar under ögonen. Mycket märkligt! Jag trodde inte magnetröntgen påverkade kroppen på något bestående sätt, men vad vet jag om vad magnetfälten gör med oss??? Illamåendet gick över och ögonpåsarna är nästan borta, men inte helt. Kanske är det så att jag faktiskt har sådana utan att ha tänkt på det.

Nu är det bara att vänta till 17/1 då jag får resultatet. Jag käkar mina Naproxen - 500 mg morgon och kväll, men dom senaste dagarna har jag slarvat lite, och det märks direkt att det gör mera ont. Min plan är att sluta med tabletterna några dagar före läkarbesöket för att få en sannare bild av hur jag egentligen mår. Efteråt kom jag på att jag kanske borde ha gjort det före MR-undersökningen också för att visa på eventuella inflammationer och  svullnader, men det kom jag på för sent.

Jag är lite småförkyld sen en dryg vecka - lite snorig och hostig med slemklumpar som kommer upp, men inget allvarligt. Möjligen är det RS-viruset som florerar just nu, men jag har inga planer på att träffa någon bebis, så det är ingen fara,

Ja just det - så var det mina bräckliga tänder. På årets första timme bet jag av en bit av en tand igen. Suck! I veckan får jag nog ringa tandläkaren och se till att få en krona på den! 😒

1 kommentar:

  1. Hoppas din förlylning har blivit bättre. Jag tror nog mer på att det var förkylningen som spökade på yogan, svårt att tro att det var MR, men man vet aldrig....och bra att du ska få träffa läkare om höften den 17e. Vi får satsa på att ses när du är frisk igen, det var sååå längesen. Kramar Ann-Marie

    SvaraRadera