onsdag 23 november 2016

3½ år: Naprapaten, cellprov och hinken

Idag var jag hemma igen med min förkylning. Det passade bra för jag hade tid hos Naprapaten Katrin på eftermiddagen. Hon knäckte och tryckte i ryggen, höftböjarmusklerna och insidan av låren. Det gör ont, men det känns som att det hjälper. Hon hade tänkt sätta lite akupunkturnålar också, men vågade inte det eftersom jag är förkyld. Risken är att förkylningen får extra fart då. Det får bli på nästa besök i slutet av nästa vecka istället. Det ska bli intressant, för akupunktur har jag aldrig testat. Ryggen är lite sned, och Katrin menar att det beror på en lätt skolios som jag troligen alltid har haft.

Det kom ett brev på posten med resultatet av den gynekologiska cellprov jag tog för några veckor sedan. Provet var normalt, så det var ju skönt!

Igår ringde Allo-SSK Carina och bokade in en tid för min kognitiva test i den där forskningsstudien jag accepterat att vara med i. Vi tar det på måndag eftermiddag, ett par timmar efter mitt läkarbesök då jag ändå är på Huddinge Sjukhus. Jag får ta med en bok att läsa under väntetiden.

Komplettering: Just det, i natt fick jag plocka fram hinken igen.  Och precis som förut kändes magen alldeles bra igen på morgonen. Min teori är att magen är väldigt känslig efter all GvH den har fått utstå, så det behövs väldigt lite för att den ska protestera. Eller också ligger lite GvH kvar och kurar. Jag har det ju i huden, naglarna och ögonen, så det vore inte konstigt. Den här gången kan det vara förkylningen som fick det att rinna över (bokstavligt talat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar