fredag 13 november 2015

2½ år: Blodprov och vaccination

Idag har jag jobbat hemifrån för att hinna med lite praktiska saker. En är blodprovet som ska tas den här veckan. Dom vanliga tre rören på lokala labbet togs utan problem. Det blir underlag till läkarbesöket om två veckor. Jag förväntar mig att allt är toppenbra men det ska bli spännande att se resultatet i alla fall.

En anna praktisk sak är årets influensa-vaccinering som jag får ta gratis eftersom jag tillhör en riskgrupp med försämrat immunförsvar. Skönt att få det avklarat så jag är laddad inför influensasäsongen.

Så var det dags för förkylning igen. Det känns som det var flera månader sen sist - det har varit så skönt att vara frisk ett tag - men när jag kollar tillbaka i bloggen ser jag att det bara är en knapp månad. Nåja, bättre än ingenting. Nu är halsen rosslig igen, bröstet värker och näsan rinner. Jag får bara hoppas att det blir lindrigt och kortvarigt, men erfarenhetsmässigt brukar det vara precis tvärt om.

1 kommentar:

  1. Tråkigt med förkylning, hoppas att den då inte blir som vanligt...tänk att du ska på 2 1/2 års kontroll, det är ju otroligt. Det är klart allt kommer att vara tiptop!!
    Kram

    SvaraRadera