måndag 3 februari 2014

Dag +298: Så var det dags igen.....

Den här gången fick jag i alla fall en veckas paus i ögoninfektionen, även om ögonvitorna aldrig blev riktigt vita. Men i morse var det dags igen. Jag ringde S:t Eriks ögonsjukhus och Syster Anna-Klara gav mig en läkartid imorgon eftermiddag.  Tills dess kör jag igång med antibiotikadropparna igen.

Annars har magen varit rätt ok, avföringen har i huvudsak varit "formad" om än rätt frekvent. Så jag tyckte att det borde vara på tiden att gå ifrån den laktosfria kosten. Ganska direkt fick jag ont i magen och  "oformad" avföring. Så nu står det laktosfri mjölk i kylen igen. Jag hoppas att det verkligen är laktosen och inte någon annan form av vältajmat återfall så jag måste öka medicineringen istället för att minska. Men idag känns magen lite bättre, så jag är nog på rätt spår.

Vaknade i natt med ett rusande hjärta, och det höll i sig i flera timmar. Det var rekord, och gjorde nästan lite ont. Jag hoppas att det här rusandet lugnar ner sig när jag är av med medicinerna (två av dom (Noxafil och Prograf) har hjärtklappning som biverning), annars får jag nog göra något åt det när jag är i bättre skick.

3 kommentarer:

  1. Oj fan. Inte kul alls, AK. Stackarn. Jag vill att du ska bli bättre MYCKET snabbare. kram!

    Men tänk, du är SÅÅÅ mycket bättre än i alla fall jag trodde för ett år år sedan.

    SvaraRadera
  2. Vad envis ögoninfektionen är! Hoppas detta är sista rycket. Det måste vara obehagligt när hjärtat rusar. Jag tycker du ska berätta igen att hjärtat rusar, kanske finns det något att göra? jag har ett svagt minne av att du fick rådet att stoppa huvudet i kallt vatten, kan det verkigen stämma?
    Vad trevigt det var att ses förra veckan!
    Stor kram
    sysslan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det rådet fick jag. Är inte så enkelt eftersom jag inte gärna är uppe och går till badrummet när hjärtat rusar - det känns väldigt ostadigt och osäkert. Vill helst sitta upprätt i en fåtölj med benen på en pall och stöd för huvud och rygg. Men en gång testade jag att stappla till handfatet och skölja ansiktet med iskallt vatten. Det hjälpte inte ett skit! Men jag ska informera min läkare vid nästa besök.
      Ja, jättekul att ses! Det blir ju inte så himla mycket socialt för min del, så det är extra uppskattat!
      Kram
      AK

      Radera