onsdag 27 juli 2022

9½ år Covid-19

Jaha, så åkte jag dit till slut. I slutet på förra veckan hade vi gäster, och en blev kraftigt förkyld under vistelsen. Ett corona-test visade positivt. Då hade vi umgåtts i flera dar, så det var inte mycket att göra åt saken. Alla närvarande utom maken (hittills) blev smittade. Jag fick lite ont i halsen på lördagen, men det försvann under söndagen. Söndag kväll fick jag dock ordentlig feber, huvudvärk, snuva, inget luktsinne, lite hosta och illamående. Lyckades inte äta mer än en liten skål yoghurt under måndagen men drack vatten och vätskeersättning. Tog ett test som så klart visade positivt. Kräktes upp vätskan en omgång på kvällen. Tisdag var det betydligt bättre och jag kunde äta igen, och idag onsdag är det mest bara lite snuva kvar, men jag blir väldigt trött av minsta lilla. Förhoppningsvis klingar det ut snabbt så jag kan fullfölja resten av semesterplanerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar