söndag 21 november 2021

8½ år: Influensaspruta

 

I egenskap av riskgrupp har jag tagit årets influensavaccination i förtid. Men det var otroligt lång kö på drop-in. Första veckan vände jag i dörren med rådet att komma tillbaka en vecka senare. Andra veckan var det nästan lika lång kö, så jag gick hem och bokade en tid direkt och vände tillbaka igen. Det blev lite extra promenad, men jag fick vänta 20 min istället för en timme.

Jag jobbar på med min vattenjympa, pilatesboll och mina övningar (nästan) varje dag. Tittade in hos sjukgymnasten Lotta i onsdags efter vattengympan som vi kommit överens om. Det har blivit en aning bättre, men går väldigt långsamt. Lotta menar att det är muskulärt, och sådana inflammationer kan vara väldigt sega, så det är bara att kämpa på.

En ny grej som startade igår är smärta i högra fotsulan. Jag misstänker att det är bältros, men det har inte kommit några blåsor än, så det är nog ingen idé att gå till läkaren. Jag håller koll och bokar ett besök så fort blåsor uppenbarar sig.

För övrigt väntar jag på att bli kallad till en tredje covid-spruta. Det var nu över 7 månader sedan senaste sprutan, så det är hög tid tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar