söndag 17 februari 2019

6 år: Hinken igen

Natten till fredag fick hinken komma till användning igen. Jag är helt övertygad om att det inte är vinterkräksjukan. Dels får jag inte kaskadkräkningar utan vanliga, och dels är ingen i min omgivning smittad. Dessutom känns det ungefär som mina vanliga mag-krascher, även om det håller i sig mycket längre numera. Förr kunde jag ha det på natten och sedan vara helt som vanligt på morgonen, äta frukost och köra på. Nu håller framför allt vatten-diarrén i sig flera dar, och jag har svårt att äta.

Jag hade en omgång i början på december också som höll i sig i ca 5 dar, men skrev inget om det. Därav två hinkar!

Ni får ursäkta äckel-detaljena, men jag skriver detta för min egen skull. Ibland vill jag kunna gå tillbaka och kolla frekvensen t.ex. för att ta upp det med läkaren, och då är det lätt att hitta hinkarna i flödet.

Just nu passar det väldigt dåligt för vi har galet mycket att göra på jobbet. Det blir inte bättre av att vara borta en dag och behöva försöka hitta ny tid för dom fyra möten jag tvingades ställa in. Men det hade kunnat vara ett ännu sämre tillfälle, så det är bara att bita ihop och kämpa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar