söndag 31 december 2017

4½ år: Sjukgymnasten igen

Andra besöket hos sjukgymnasten började med att vi fick stå i porten och vänta medan en grupp brandmän kontrollerade om ett larm var äkta eller falskt. Efter en stund fick vi gå in, för allt verkade vara i  sin ordning. Carina gav mig några övningar som jag ska göra varje dag för att träna upp musklerna kring vänstra höften. Lyckligtvis är dom inte så många, och jag behöver bara göra dom på vänstersidan, så det tar inte så lång tid. Nytt besök om några veckor.

Förkylningen vill inte riktigt ge med sig. Jag snorar och hostar slem, men har kunnat sluta med nässprej i alla fall. Nu räcker det med näsdukar så det går åt rätt håll.

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Segsnuvan känns igen- har hållit på hela julen tror jag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en bra sjukgymnast. Hoppas det hjälper!
    Själv har varit inne på Huddinge en sväng, ca två veckor......
    Har precis skrivit om det på bloggen.
    Vi får ses på lunchestället du pratade om när jag återhämtat mig lite mer!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste om ditt "äventyr". Usch!
      Det är dessvärre inte ett lunchställe - dom har bara öppet till middag. Det är nog bättre om jag kommer över till dig så du får spara på krafterna. Kanske nästa helg?
      Kram

      Radera