söndag 12 november 2017

4½ år: Influensavaccin

Igår var det dags för årets ljusstöp.
En mycket trevlig tradition sen 37 år!
Jag fick svar på mässlingsprovet och det visar sig att jag har skydd mot mässling nu, så jag behöver inte ta andra vaccinationsomgången.

I år var jag med på företagets hälsokontroll igen. Det var på den hälsokontrollen för några år sen det uppdagades att jag hade något fel på blodet från början. Jag kände aldrig av några symptom, så vem vet hur det hade gått om vi inte gjort årliga hälsokontroller! Jag har inte tyckt att det varit någon idé att vara med sen transplantationen eftersom jag tagit så oerhört många blodprov och andra kontroller ändå, men nu börjar det tunna ut, så det kan vara dags att börja igen. Alla blodvärden är jättebra, liksom blodtryck, EKG och lungfunktion. Hörseln är nedsatt på bägge öronen, lite mer på det vänstra. Det har jag märkt själv, och det har också blivit lite sämre under dom här 5 åren som jag avstått från kontrollen. Men det är inte riktigt hörapparat-läge ännu tycker jag.

När jag ändå var där passade jag på att ta årets influensavaccination, så är det avklarat. Eftersom jag tillhör en riskgrupp bör jag se till att få det gjort tidigt på influensasäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar