fredag 16 juni 2017

4 år: Tandrenoveringen klar

Tandrenoveringen är äntligen klar. Jag var där i måndags och gjorde en panoramaröntgen och tog bort lite tandsten och missfärgningar. Det kostade nästan ingenting, för jag har byggt upp så mycket högkostnadsskydd. Om det händer något före 26/10 är det billigt, sen blir det ett nytt år. Förhoppningsvis ska jag dock inte behöva träffa tandläkare Sia och hans sköterska Yvonne förrän om ett år, även om dom är väldigt trevliga båda två!

Mitt högra öga har fått en blödning, så jag har varit läskigt röd i ögonvitan den här veckan. Det är helt ofarligt och känns inte, men mina blodkärl i ögonen är visst sköra, för det händer ganska ofta. Nu är det dock nästan helt borta.

Nu ska jag gå och äta lite grillad sparris med prosciutto, hollandaise-sås och parmesanost i den ljumma juni-kvällen. Mums! (Inlägget skrev jag härom kvällen, men jag hann inte publicera det då.)
Ha en skön sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar