lördag 10 december 2016

3½ år: Akupunktur

Förra fredagen var jag hos naprapaten Katrin, men då tyckte hon inte att det behövdes några nålar. I lördags var jag på julfest och stod och minglade en del. Då blir ryggen mycket sämre, så i veckan har jag fått köra med Ipren för att klara mig igenom arbetsdagarna. Så på gårdagens naprapatbesök åkte nålarna fram. Det var väl inte någon speciellt annorlunda upplevelse, men Katrin sade att det blev rött i skinnet och att det är ett bra tecken för det visar att cirkulationen kommit igång. I övrigt så tryckte och knäckte hon som vanligt. Inte så skönt, men det kändes lite bättre när jag gick därifrån.

Eftersom det inte blivit märkbart bättre och jag fått större problem den senaste veckan tycker Katrin att jag ska göra en magnetröntgen för att kolla om det är någon disk i ryggen som buktar ut eller nåt fel på höften. Är det en buktande disk kan man få speciella övningar för att stärka upp området och avlasta disken. Jag lyckades få en tid till en ryggläkare på onsdag, och efter undersökningen skriver hen förhoppningsvis remiss till röntgen.

Nästa vecka är det mammografi på måndag och ryggläkaren på onsdag. På fredag ska jag göra en synundersökning hos vännen AB på morgonen (det var hon som upptäckte min gråa starr sist), och så har jag bokat en naprapattid vid lunch, men den beror lite på vad ryggläkaren säger. Det är tur att det inte är supermycket att göra på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar