onsdag 17 december 2014

20 månader: Återbesök efter starroperationen

Tänk att det redan har blivit 17e december! Tiden verkligen rusar iväg. Dags för återbesök på S:t Eriks Ögonsjukhus alltså. Först kollade optikern Oskar synen på högerögat och trycket på båda ögonen. Synfelet är nu 0,25-0,5 dioptrier (undersökningen var inte så noggrann), och trycket var bra i båda ögonen.

Sen fick jag komma in till Dr Laura som tittade igenom det opererade ögat. Hon tyckte att allt såg mycket bra ut. Jag frågade om högerkanten av synfältet som liksom vibrerar när jag fokuserar och läser eller tittar på bildskärmen. Det är helt ofarligt sade hon. Ögat reagerar på att linsen är ett främmande objekt, men det kommer att gå över med tiden. Hon tycker inte att det är dags att operera vänsterögat än, och det håller jag med om, så det avvaktar vi med tills det blir värre.

När jag kom ut på gatan igen hade det börjat snöa, och det fortsatte till och från inpå kvällen. Den vita marken förstärkte julkänslan när maken och jag gick på julkonsert i Immanuelskyrkan. Väldigt stämningsfullt och fint!

2 kommentarer:

  1. Allting bara låter bra utom bränniga fotsulor och kräk, måste distrahera dina fötter snart med en promenad tycker jag.
    Oscar och jag gick magistern ihop-han är en gud på att baka:) skulle lätt kunna vara med i en sån där "hela ngt bakar"- tävling och vinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En promenad är en utmärkt distraktion för fotsulorna! Hör av dig när du har tid! Synd att inte Oskar hade med sig någon bakelse till mig! ;-)

      Radera